Skip to content

Engeltjesbalsem: Natural Nipple Butter

januari 10, 2012


EINDELIJK is het zover: de allereerste producttest op OSKAR en ik is een feit!
Wat is getest? Natural Nipple Butter van Earth Mama Angel Baby. Een verzachtende en helende balsem voor pijnlijke, schrale tepels die voor het voeden niet verwijderd hoeft te worden. Nu heb ik het multifunctionele goedje zo’n beetje overal opgesmeerd, maar niet op mijn tepels! De tijd dat ik borstvoeding gaf is namelijk afgesloten, maar dat liet me niet weerhouden om Natural Nipple Butter uit te proberen.

100% natuurlijk
Zoals ik gewend ben van het prachtige Amerikaanse verzorgingsmerk voor (bijna) mama’s en hun engeltje(s) is ook dit product volledig uit natuurlijke ingrediënten samengesteld, waaronder: olijfolie*, calendula*, cacaozaadboter*, sheaboter* en mangozaadboter. In de balsem tref ik een paar harde korreltjes aan. Volgens de Nederlandse leverancier is dat de sheaboter die bij koelere temperaturen hard wordt. Zodra ik echter een likje uit het potje neem, smelten de stukjes sheaboter gelukkig direct tussen mijn warme vingers. De geur is niet alledaags, met name de cacaozaadboter ruik ik sterk. De geur van puur natuur, niks mis mee. Bij het potje komt geen plastic spateltje. Ook fijn. De aarde kampt immers al met genoeg plastic en bovendien is dit product watervrij en minder vatbaar voor bederving. Mocht je toch liever een spatel willen gebruiken: het uiteinde van een theelepelsteeltje doet het prima!

De Nipple Butter is niet op dieren, maar wel klinisch getest en bovendien vegan. Dat houdt in dat balsem – in tegenstelling tot vele andere ‘nipple healers’ – geen dierlijke grondstoffen, zoals lanoline bevat. Lanoline, ook wel wolvet genoemd, is een wasachtige substantie, afkomstig uit de talgklieren van schapen en wordt gewonnen uit wol. Natural Nipple Butter kan dus extra uitkomst bieden voor moeders die om principiële redenen geen dierlijke ingrediënten gebruiken of bij een overgevoeligheid voor lanoline.

Van wangetje tot hoofdje
Oskar’s schrale wangetjes snakken naar een extra beschermingslaagje dankzij het gure weer en de verwarming die nu regelmatig aan staat. De meningen zijn er over verdeeld dat een crème op waterbasis ’s winters op je huid kan bevriezen, maar hoe dan ook biedt een vetter product – zoals de Natural Nipple Butter een betere bescherming tegen koude wind en uitdroging.
Oskar houdt er niet van als ik met mijn handen aan zijn gezicht kom. Na wat pogingen lukt het me toch een laagje Natural Nipple Butter licht masserend aan te brengen. De balsem trekt deels in de droge huid die fijne barstjes vertoont en laat tevens een dun, niet kleverig laagje achter. Telkens als we naar buiten gaan smeer ik Oskar’s gezichtje in, met extra aandacht voor de wangen, neus en kin. Op dagen dat de verwarming hoog staat krijgen ze nog een extra laagje aan het eind van de dag. Na 4 dagen zijn Oskar’s wangen weer babyzacht. Ook is een droog, schilferig plekje op zijn hoofdhuid, wat ik ’s ochtends en ’s avonds ‘inboterde’ zo goed als verdwenen.
Het was even wennen om niet teveel uit het potje Natural Nipple Butter te nemen, want de balsem is supergeconcentreerd en wordt als het ware vloeibaar op de huid. Met het ‘overschot’ smeerde ik mijn droge handen in en die voelde direct zacht aan. Ook zijn mijn lippen minder vellerig dankzij de balsem. Ik kan me goed voorstellen dat tepelkloven eveneens baat hebben bij het middel.

Kortom…
Earth Mama Angel Baby Natural Nipple Butter is prettig in het gebruik en doet wat het belooft: schrale, droge huid verzachten en helen. Het 100% natuurlijke middel is volkomen veilig, inzetbaar voor talloze doeleinden, zeer zuinig in gebruik en lang houdbaar (36 maanden na openen). Dat maakt voor mij de prijs van € 14,50 voor een potje van 60 ml acceptabel. Het product is ook verkrijgbaar in een 30 ml versie, maar maakt dan onderdeel uit van een geschenkdoos voor kersverse mama’s.

Ik heb, zoals gezegd, geen ervaring met de werking van Natural Nipple Butter op tepelkloven, maar als ik de reviews op de Amerikaanse website van Earth Mama Angel Baby mag geloven doet het product daarvoor wonderen.

Verder is het met verzorgingsproducten op basis van olie altijd een beetje oppassen. Zij kunnen vlekken op kleding veroorzaken. Nu kijk ik, sinds de geboorte van Oskar, niet meer op van een vlekje meer of minder op mijn kleding, maar toch…

In Nederland wordt Earth Mama Angel Baby op verschillende verkooppunten en online verkocht.
Kijk HIER voor meer informatie.

* = biologisch ingrediënt

2 reacties leave one →
  1. januari 10, 2012 4:06 pm

    Hello Kirstin 🙂

    Sorry I guess it is better if I write in english otherwise you might not be able to get my message…hihi
    I see your little one is nearly the same age as mine (well, one of mine)…
    Wishing you a nice week! P.

  2. januari 10, 2012 4:15 pm

    Thanks for the comment! Leuk je hier te zien 🙂 See you at Paul & Paula 🙂

Geef een reactie

