Skip to content

Bijna mama: Catta Donkersloot

april 16, 2012

Catta Donkersloot (foto: Lisa Kortenhorst)

Kom je wel eens op het Haarlemmerplein in Amsterdam? Dan ken je vast en zeker ook de atelierwinkel Catta’s studio-shop van ontwerpster Catta Donkersloot. Catta (30) is in verwachting van haar eerste kindje. Tijd voor een mini-interview met deze mama-to-be!

In mei word je voor het eerst moeder. Wil je met ons delen of het een jongen of meisje wordt? En hoe is je zwangerschap tot nu toe verlopen?
“Ja, het wordt een dochter. Het eerste trimester van mijn zwangerschap verliep makkelijk. Ik had nergens last van. Maar in de maanden erna was ik erg moe en had ik last van mijn hormonen. Sinds het derde trimester gaat het beter. Ik ben nu met verlof, maar stiekem ben ik af en toe toch nog in de studio. Als ZZP’er ben je natuurlijk altijd een beetje aan het werk. Maar ik doe wel veel dutjes!”

Naast je collectie Catta Donkersloot ontwerp je ook kinderkleertjes onder de naam Imoto-chan. Wat betekent deze naam?
“Het betekent lief zusje in het Japans. Imoto-chan is het draagbare en makkelijk wasbare zusje van het label Catta Donkersloot.”

Imoto-chan €24,50

Waar kijk je het meest naar uit wat betreft het moederschap?
“Haar eindeloos veel kusjes geven en ruiken aan haar lieve nekje.”

Weet je al wat je je dochter gaat aantrekken als geboortepakje?
“Ik heb al stapels kleertjes liggen en gemaakt, maar over haar allereerste pakje ben ik nog niet uit. Het wordt het jurkje met de aardbeien, omdat ik veel aardbeien heb gegeten tijdens de zwangerschap. Of toch het zwarte jurkje.”

Imoto-chan €49,00

Wil je nog iets met ons delen?
“Ja, ‘Geboren en Getogen’, dat is een leuk filmpje op Vimeo. Mijn man is ook muzikant en maakt eveneens een klankschilderij, maar dan wel iets minder serieus, haha!
Klik HIER om het filmpje wat Catta bedoelt te bekijken.

Catta, geniet nog even van je mooie buik en succes met de laatste loodjes!

Imoto-chan €13,50

Imoto-chan €24,50

Dutch designer Catta Donkersloot is expecting her first child: a baby daughter. 
She's still not sure whether her daughters first outfit is going to be the cute 
strawberry dress or the stylish little black dress, both designed by Catta 
for her label Imoto-chan. I can imagine!


One Comment leave one →
  1. Hans Willems permalink
    april 16, 2012 5:17 pm

    Fijne info en hilarisch filmpje.
    A must see.

Geef een reactie

