Skip to content

Mooie-buiken-olie

mei 4, 2012


Vrij snel nadat ik wist dat ik in verwachting was van Oskar masseerde ik dagelijks mijn buik, bovenbenen en borsten met een speciale olie. Niet alleen om de huid soepel te houden en hopelijk de kans op striemen te verkleinen, maar ook om extra aandacht aan mijn lijf en het groeiende leven in mijn buik te geven. In de laatste weken voor de bevalling smeerde ik zelfs twee keer per dag. Vooral het gebied rond mijn navel werd extra goed onder handen onder genomen, want daar trok mijn huid het meest. Of het écht door de olie komt weet ik niet zeker, maar de huid van mijn buik is nog steeds helemaal glad!

Mijn persoonlijke top 3 van favoriete zwangerschapsoliën:

1.  Natural Stretch Oil of Earth Mama Angel Baby. Een niet vette olie, die heerlijk citrusfris ruikt en enkel biologische en natuurlijke ingrediënten bevat. Met onder meer borage olie, neroli pure essentiële olie en kamille. Echt een aanrader!
Prijs: € 19,50 voor 120 ml.
2. Weleda Zwangerschapsolie gebruikte ik in het eerste kwartaal van mijn zwangerschap. Een lichte olie op basis van zoete amandel met een subtiele geur van oranjebloesem en rozen.
Prijs: € 14,75 voor 100 ml.
3. In het tweede kwartaal, toen het hartje winter was, wilde ik een wat dikkere olie gebruiken. Ik las positieve berichten over Dr.Hauschka’s Sleedoornolie. Deze verwarmende olie heeft een wat penetrantere geur. Love it or leave it. Ik vond het prettig om deze olie in de winter te ‘dragen’.
Prijs: € 15,95 voor 100 ml.

Lees altijd de instructies op de productverpakking voor je een zwangerschapsolie of ander verzorgingsproduct gebruikt. Lichaamsoliën gebruik je het beste als je gebadderd of gedoucht hebt. Als je huid nog een beetje vochtig is, dan ontstaat er een water-olie emulsie die makkelijk intrekt en waardoor de olie extra zuinig in gebruik is.
Translation:

When I discovered  that I was pregnant with Oskar I started massaging my tummy, upper legs and breasts with a special oil to prevent pregnancy stretch marks as much as possible, but also to have special attention for my belly and the baby inside of me.
In the last weeks before due date I even massaged twice a day, especially the area around my belly button needed extra attention as I had the feeling that my skin was ripping apart! If it has been the oil use or not: my skin didn’t tear and is still as soft and without stretch marks as it was before I got pregnant.

My personal top 3 of favorite pregnancy body oils:
1. Natural Stretch Oil of Earth Mama Angel Baby. This non-greasy oil is the best smelling I tried (citrus fresh) and it contains only organic ingredients like borage oil, neroli pure essential oil, chamomile. I loved it!
2. I first tried Weleda Pregnancy Body Oil (light weight oil with a base of sweet almond oil and subtle fragrance of orange blossom and roses). A great starter.
3. In Q2, when it was winter, I liked to ‘wear’ a more greasy oil and I used Dr.Hauschka’s Blackthorn Body Oil (a rich oil with a quite penetrating odor – love it or leave it).

Always read the instructions of the product before using. The best way to use a body oil is after showering or taking a bath. Leave your skin moist to create an easy to absorb water-oil emulsion.

Image pregnant woman: Babyclipart.net

Geef een reactie

