Skip to content

De nieuwe smaak van Lovechock

mei 9, 2012


Gisteren viel er een mysterieuze envelop in mijn brievenbus. Enkel mijn naam stond op het stevige gerecyclede karton; de afzender ontbrak. Tot mijn vreugde bleek er een reep Lovechock in de nieuwste smaak Pineapple/Inca in te zitten.
Een tijdje terug gaf ik me op voor het testpanel van Lovechock om als eerste de nieuwe smaak te mogen proeven. En nu was het dan zover!

Al eerder blogde ik over Lovechock op mijn blog Kiki’s Collage. Zo nu en dan trakteer ik mezelf en mijn lief op een paar stukjes raw chocolate: koudgemalen, suikervrije chocolade die boordevol anti-oxidanten en love chemicals zit. Deze stoffen zorgen ervoor dat je lichaam endorfine aanmaakt en daar word je nog blijer van.

Meestal kies ik voor de smaak Pure/Nibs, maar deze zomer wordt het vooral de Pineapple/Inca die we binnen no time zullen veroberen. Inca? Ja, ik moest ook even schakelen, maar dat staat voor Incabes en dat spreek je weer wat makkelijker uit dan Physalisbes, zoals het geelgoude besje met prachtige blaadjes ook wel wordt genoemd. Bovendien klinkt het spannender: een bes uit de eeuwenoude cultuur van de Inca’s. De Incabes hoort tot de zogenoemde superfruits en schijnt boordevol eiwitten (16%!), anti-oxidanten, fosfor, vitamine A, B1, B2, B12 en C etc. te zitten.

De smaak van de Incabes is zoetig zuur en dat mixt lekker met ananas in de nieuwe Lovechock smaak. Ik zou het haast ‘sappig’ willen noemen, maar ‘fruitig’ is waarschijnlijk een betere omschrijving.
Proeven dus die nieuwe smaak en vooral ervan genieten!

No comments yet

Geef een reactie

