Skip to content

Rondstruinen in Het Grote Kleine Warenhuis

september 7, 2012

Goed bedacht is het net geopende Het Grote Kleine Warenhuis. Een online versie van een echt warenhuis waarin je als het ware verschillende ‘shops-in-shops’ tegenkomt en originele (cadeau)spullen aantreft. Zoals ‘pop out’ kaarten, zelf in te kleuren piratenpakken en nog veel meer avontuurlijks. En wat blijkt? Jocelyn Vreugdenhil, met wie ik ooit in hetzelfde kantoorpand werkte (een paar levens geleden), is een van de oprichters! Daar wil ik natuurlijk meer over weten…

Hoe zijn jullie op het idee voor HGKW gekomen?
“Mijn compagnon Catelijn en ik waren regelmatig online op zoek naar verrassende, leuke producten om cadeau te geven of voor onszelf te kopen, maar konden die moeilijk vinden. Voornamelijk door het geweld van grote jongens, zoals Wehkamp en Zalando, kwamen de kleine webwinkels bij een zoekopdracht niet naar boven. Door het aanbod van kleine en middelgrote winkels samen te brengen in hetgrotekleinewarenhuis.nl zijn deze leuke en unieke producten nu wel te vinden.”


Wat zijn jullie onderscheidende pijlers qua aanbod?
Leuke, originele producten, soms zelfs met de hand gemaakt, die verrassend zijn en die je gewoon wilt kopen als je ze ziet.”

Tijdens internetshoppen kun je eindeloos verdwalen en kom je vaak alsnog met lege handen thuis. Hoe voorkomen jullie dat het online winkelpubliek ook de weg kwijt raakt in HGKW?
“Dat doen we door middel van ons uitgebreide zoeksysteem. Bezoekers kunnen zoeken via een algemeen zoekveld of per categorie en daarbij hun zoekopdracht nog specifieker maken met filters zoals: kleur, leeftijd, maat, merk, materiaal, patroon en winkel. En als ze terug willen, tijdens een zoekopdracht, kan dat gemakkelijk.”

Kijk daar is over nagedacht! Kunnen we in de toekomst ook spullen uit het buitenland verwachten?
“Jazeker! We zijn nu al bezig met Belgische winkels en we sluiten leuke, originele producten van webwinkels uit andere landen zeker niet uit.”
Wat zijn jouw favorieten in de shop?
“Ik heb me echt in moeten houden niet alles gelijk zelf te bestellen. Er staan zoveel spullen op die ik gewoon moet hebben. Ik ben al wel gezwicht voor een paar mooie tops van By Bar, de wereldkraskaart van urbans and indians en sta op een punt een T-shirtje voor mijn dochter te kopen van Marleen Barelds. Zij maakt alle kindershirtjes met de hand, origineler kan dus niet!”

No comments yet

Geef een reactie

