Skip to content

Mama in the picture: Régine Relyveld

januari 28, 2013

SONY DSCEen paar maanden geleden weer werd ik aangenaam verrast toen ik samen met Oskar kennismaakte met Régine Relyveld, oprichter en directeur van TJ’s cupcakes. Ze zou me trakteren op een doos met verschillende mini cupcakes, maar ik had niet verwacht dat daar mijn eigen portret in witte melkchocolade op zou prijken! Hoe leuk!

Ik had Régine al via de mail laten weten dat ik geen fervent cupcake fan ben. Van die sponzige cakejes met zo’n dikke crèmelaag erop. Not my cup of tea. Maar Régine hield vol en was er zeker van dat ik haar cupcakes wél onweerstaanbaar zou vinden. Eenmaal thuis na onze gezellige ontmoeting nam ik gelijk de proef op de som en, al vond ik de ene smaak niet zo lekker als de andere, ik moest het toegeven dat Régine gelijk had. Haar kakelverse TJ’s cupcakes, gemaakt van pure ingrediënten, zijn inderdaad très yummie! Mijn favoriete smaken: de Classic Carot en de Chocolate Ganache.

Tijdens onze koffiedate vertelde de enthousiaste Régine honderduit over haar bedrijf en hoe ze haar droom werkelijkheid was geworden. Na een carrière in de medische industrie had ze besloten haar hart te volgen en begon ze voor zichzelf. In New York ontdekte ze de cupcake en eenmaal terug in Nederland wilde ze niets liever dan de lekkerste cupcakes van het land op de markt brengen. Haar eigen keuken werd al snel te klein, maar gelukkig kwam ze in contact met banketbakker gefeliciTAART.nl die aan haar strenge eisen kon beantwoorden en het inmiddels uitgebreide assortiment wordt tegenwoordig door het hele land bezorgd.

IMG_5157
Naast ondernemer is Régine ook moeder van twee dochters: Tahyna Joy en Loïs Olivia. Regine: “Mijn man is bijna achter jaar jonger dan ik en we hebben het heel bewust gepland om met kinderen te beginnen. Gelukkig hielp de natuur een handje mee. Tahyna Joy werd geboren toen ik 36 was. Na een paar jaar begon het toch weer te kriebelen. Ik wilde het graag nog eens meemaken om zwanger te zijn en ook gunde ik Tahyna een broertje of zusje. Maar het wilde niet lukken…
Ik had voor mezelf de wens uitgesproken dat ik graag op mijn 41e nog eens moeder zou willen worden. Toen ik de moed bijna had opgegeven, bleek ik in verwachting te zijn! Ik had een fantastische zwangerschap, voelde me heel goed en straalde alleen maar. Ook mijn bevalling was er een uit het boekje. Ik liep de hele dag rond met ‘een beetje weeën’ en één cm ontsluiting. Het schoot eigenlijk niet op, maar was ook niet echt pijnlijk. Toen de verloskundige rond 18.00 uur kwam en ik  nog steeds één cm ontsluiting had stelde zij voor of te proberen de nacht door te komen met een paracetamolletje of naar het ziekenhuis te gaan om de bevalling actief te stimuleren. Ik had niet zo’n goede ervaring bij de geboorte van Tahyna, dus ik koos voor het laatste. Uiteindelijk zijn we rond 23.00 uur naar het ziekenhuis gereden. Om middernacht kreeg ik een ruggenprik met als doel de weeën te gaan opwekken. Na het zetten van de ruggenprik bleek dat ik al 9 cm ontsluiting had. Een uur later werd ons cadeautje geboren, twee weken voordat ik 42 werd had ik Loïs in mijn armen. Een wolk van een baby!
Al sinds de zwangerschap heb ik regelmatig te maken met vooroordelen van anderen, niet alleen wat betreft mijn leeftijd, maar zeker ook wat betreft mijn werk. ‘Hoe ga je dat regelen?’, ‘Je doet je kinderen te kort’. Ik heb energie voor tien en geniet intens van mijn gezin én mijn werk.”

photoDe naam TJ’s cupcakes komt van Régine’s oudste dochter Tahyna Joy. “Nu Loïs Olivia er is, zou ik eigenlijk weer iets nieuws op moeten zetten en draait mijn bovenkamer overuren. Mijn doel is dat TJ’s cupcakes dé autoriteit wordt op het gebied van cupcakes in Nederland. Wij maken cupcakes zoals ze bedoeld zijn, geen cakeje met een topping, maar eerlijke verse, fairtrade ingrediënten gemaakt met liefde. Wij gebruiken geen halffabrikaten en alle cupcakes worden ambachtelijk gemaakt. Ik wil me in 2013 meer richten op merchandise, alle spulletjes die nodig zijn om je feestje compleet te maken, maar dan wel door jezelf ontworpen. Ik hoor mensen vaak roepen dat cupcakes een hype zijn, nou zo zie ik het helemaal niet. Wij lopen in Nederland een generatie achter op de Verenigde Staten en Engeland. In Amerika heb je zelfs de ‘National Cupcake Day’. Wat mijn eigen favoriete smaak is? De Classic Carot, een kruidige cake met verse wortel, ananas en specerijen, afgemaakt met een frisse cream cheese topping.”

Ik vroeg Régine ook naar glutenvrije cupcakes, want ik heb een paar vriendinnen met glutenallergie, maar het is momenteel niet mogelijk om 100% glutenvrij te garanderen voor TJ’s cupcakes. “Voor mensen met coeliakie geeft zelfs de kleinste hoeveelheid gluten problemen. We zijn echter wel bezig met een ‘gezonde’ lijn cupcakes met ingrediënten als honing, ahornsiroop, groentesoorten, zoals pompoen en wortel en meer fruit. Ik hoop deze nieuwe cupcakes halverwege 2013 op de markt te hebben,” vertelde Regine.
Oskar en ik kunnen niet wachten!

MAIL EN WIN!
Ben jij in blijde verwachting of ken je iemand anders die net is of bijna gaat bevallen? OSKAR en ik mag van TJ’s cupcakes een doos Mini Geboorte Cupcakes (24 stuks) cadeau doen! In roze of blauw.
Mail vóór woensdag 6 februari a.s. naar oskarenik at gmail dot com en vermeld duidelijk de naam en het adres van de persoon die je graag wilt verrassen met een doos Mini Geboorte Cupcakes van TJ’s (of je eigen naam en adres).
Met de winnaar wordt contact opgenomen over een leverdatum en de kleur van de cupcakes.

2 reacties leave one →
  1. februari 6, 2013 3:42 pm

    De winnares van deze yummie actie is Susanne uit Uikhoven. Ze heeft meegedaan, omdat ze haar vriendin A. uit Oudenhoorn wil verrassen. A. is net van een tweeling bevallen en heeft het wel verdiend om zo’n doos met heerlijke geboortecupcakes van TJ’s Cupcakes te ontvangen! Gefeliciteerd Susanne!

  2. juni 24, 2013 1:57 pm

    Reblogged this on Fabulous Us and commented:
    De foto is gemaakt op Ibiza tijdens ons eerste tripje naar dit eiland met z’n vieren. Het was een groot succes! Niet het Ibiza dat je op de televisie ziet, niet het Ibiza van het uitgaan tot de volgende ochtend en ook niet het Ibiza van de dronken jongeren.
    Wel het Ibiza van heerlijk wakker worden in een B&B die eigenlijk ook wel “Ons Paradijs” genoemd mag worden, het Ibiza van heerlijk eten en vooral spelen en tot elkaar komen elke dag weer op één van de prachtige stranden die “ons” eiland kent. Dit jaar gaan we weer. Loïs is dan bijna anderhalf en Tahyna zeven.

Geef een reactie

